Maire Ni Bhaoill
Ms.
Beathaisnéis
Tá taithí ag Máire ar theagasc ag leibhéal na bunscolaíochta idir 1984-2002. Tá taithí leathan aici le teagasc na Gaeilge d’aoisghrúpaí áirithe i gcomhthéacsanna oideachasúla éagsúla le linn a tréimhse mar mhúinteoir bunscoile- scoileanna faoi mí-bhuntáiste agus scoileanna lán-Ghaeilge ina measc. Tá spéis mhór aici i ngach ghné de theagasc na Gaeilge agus teagasc trí Ghaeilge. Tá taighde déanta ag Máire ar Thús na Léitheoireachta i Scoileanna lán-Ghaeilge (2004, 2010) agus ar Fhorbairt na Scileanna luathlitearthachta i Naíonraí & i Suíomhanna lán-Ghaeilge (faoi chló 2017). Díríonn a cuid taighde dochtúireachta (Institiúid Elphinstone, Ollscoil Obair Dheathain, Alban) ar Iniúchadh ar Amhránaíocht Thraidisiúnta i measc Páistí in Éirinn.
Máire has a wide range of teaching experience at Primary level (1984-2002). She has extensive experience in the teaching of Irish to different age groups and in various contexts at Primary level, (for example, in disadvantaged & Irish-medium settings), at Secondary level (in Gaeltacht Summer Course settings) and at third level (St Patrick’s College, Acadamh na hOllscolaíochta, Gaoth Dobhair and St Mary’s University College, Belfast). She is interested in all aspects of teaching Irish and teaching through Irish. Máire has conducted research on Emergent Literacy in Irish-medium contexts (2004, 20010) and The Development of Early Literacy Skills in Naíonra Settings (in press 2017). Her PhD (Elphinstone Institute, University of Aberdeen, Scotland) focuses on An Investigation of Traditional Singing among Children in Ireland.
Tá taithí ag Máire ar theagasc ag leibhéal na bunscolaíochta idir 1984-2002. Tá taithí leathan aici le teagasc na Gaeilge d’aoisghrúpaí áirithe i gcomhthéacsanna oideachasúla éagsúla le linn a tréimhse mar mhúinteoir bunscoile- scoileanna faoi mí-bhuntáiste agus scoileanna lán-Ghaeilge ina measc. Tá spéis mhór aici i ngach ghné de theagasc na Gaeilge agus teagasc trí Ghaeilge. Tá taighde déanta ag Máire ar Thús na Léitheoireachta i Scoileanna lán-Ghaeilge (2004, 2010) agus ar Fhorbairt na Scileanna luathlitearthachta i Naíonraí & i Suíomhanna lán-Ghaeilge (faoi chló 2017). Díríonn a cuid taighde dochtúireachta (Institiúid Elphinstone, Ollscoil Obair Dheathain, Alban) ar Iniúchadh ar Amhránaíocht Thraidisiúnta i measc Páistí in Éirinn.
Máire has a wide range of teaching experience at Primary level (1984-2002). She has extensive experience in the teaching of Irish to different age groups and in various contexts at Primary level, (for example, in disadvantaged & Irish-medium settings), at Secondary level (in Gaeltacht Summer Course settings) and at third level (St Patrick’s College, Acadamh na hOllscolaíochta, Gaoth Dobhair and St Mary’s University College, Belfast). She is interested in all aspects of teaching Irish and teaching through Irish. Máire has conducted research on Emergent Literacy in Irish-medium contexts (2004, 20010) and The Development of Early Literacy Skills in Naíonra Settings (in press 2017). Her PhD (Elphinstone Institute, University of Aberdeen, Scotland) focuses on An Investigation of Traditional Singing among Children in Ireland.
Conference Publication
Published Report
Year | Publication | |
---|---|---|
2004 | Ní Bhaoill, M., & Ó Duibhir, P. (2004) Emergent literacy in Gaeltacht and all-Irish schools. COGG, . Link | |
2004 | Ní Bhaoill, M., & Ó Duibhir, P. (2004) Tús na léitheoireachta i scoileanna Gaeltachta agus lán-Ghaeilge. An Chomhairle um Oideachas Gaeltachta agus Gaelscolaíochta (COGG), . Link |
Conference Contribution
Certain data included herein are derived from the © Web of Science (2021) of Clarivate. All rights reserved.
Professional Associations
Enterprise Engagement
Research Interests
Taighde Tá Máire i mbun taighde ar na hábhair seo a leanas i láthair na huaire
- Forbairt na Scileanna luathlitearthachta i Naíonraí & i Suíomhanna lán-Ghaeilge
- Spreagadh na Gaeilge sa bhunscoil leis an scéim ‘Gaelbhratach’ (i gcomhpháirt le Gael Linn)
- An Phunann Eorpach do mhúinteoirí teanga faoi oiliúint (European Portfolio for student teachers of languages (EPOSTL) (Faoin tionscadal taighde CREATE)
- An Fhoghlaim Chomhtháite Ábhar agus Teangacha (FCÁT) in oideachas múinteoirí (Faoin tionscadal taighde CREATE)
- Iniúchadh ar Amhránaíocht Thraidisiúnta i measc Páistí in Éirinn.
Teaching Interests
Tá taithí ag Máire ar theagasc ag leibhéal na bunscolaíochta
idir 1984-2002. Tá taithí leathan aici le teagasc na Gaeilge d’aoisghrúpaí
áirithe i gcomhthéacsanna oideachasúla éagsúla le linn a tréimhse mar
mhúinteoir bunscoile- scoileanna faoi mí-bhuntáiste agus scoileanna
lán-Ghaeilge ina measc. Tá spéis mhór aici i ngach ghné de theagasc na Gaeilge
agus teagasc trí Ghaeilge. Tá taighde déanta ag Máire ar Thús na
Léitheoireachta i Scoileanna lán-Ghaeilge (2004, 2010) agus ar Fhorbairt na
Scileanna luathlitearthachta i Naíonraí & i Suíomhanna lán-Ghaeilge (faoi
chló 2017). Díríonn a cuid taighde dochtúireachta (Institiúid Elphinstone,
Ollscoil Obair Dheathain, Alban) ar Iniúchadh ar Amhránaíocht Thraidisiúnta i
measc Páistí in Éirinn.
Máire has a wide range of teaching experience at Primary
level (1984-2002). She has extensive experience in the teaching of Irish to
different age groups and in various contexts at Primary level, (for example, in
disadvantaged & Irish-medium settings), at Secondary level (in Gaeltacht
Summer Course settings) and at third level (St Patrick’s College, Acadamh na
hOllscolaíochta, Gaoth Dobhair and St Mary’s University College, Belfast). She
is interested in all aspects of teaching Irish and teaching through Irish.
Máire has conducted research on Emergent Literacy in Irish-medium contexts
(2004, 20010) and The Development of Early Literacy Skills in Naíonra Settings
(in press 2017). Her PhD (Elphinstone Institute, University of Aberdeen,
Scotland) focuses on An Investigation of Traditional Singing among Children in
Ireland.